ПОЛЮВАННЯ НА ЛИТОВСЬКІ НОМЕРИ: ПРО ЩО ЗАБУВАЮТЬ СКАЗАТИ ЗРАДОФІЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ АВТОФОРУМАХ
Останнім часом на автомобільних форумах точиться дедалі більше розмов про те, що незабаром настануть чорні часи для українців, які їздять на автомобілях з іноземною реєстрацією. Depo.Київ вирішив розібратися чи насправді контролюючі органи “поклали око” на надії автолюбителів, які хочуть задешево кататися на машинах, скажімо, з Литви.Сообщает http://www.unn24.com.ua
Вже кілька років різноманітні фірми пропонують українцям купувати автомобілі за кордоном, не розмитнюючи їх. Бізнесмени переконують, що схема ця абсолютно легальна, адже є кілька шпарин в законодавстві, які дозволяють не платити за розмитнення машин, завезених з того ж Євросоюзу.
Як би там не було, а все більше українців катаються на автомобілях з литовськими чи польськими номерами. Наприклад, у Києві таку машину можна знайти ледь не у кожному дворі житлової висотки. Схема дуже проста – в Інтернеті можна знайти чи не з десяток контор, які пропонують пригнати авто з ЄС без розмитнення, а відповідно, і без помітних витрат на це розмитнення.
Ціни у наших сусідів дійсно казкові: буквально за тисячу-півтори євро можна придбати цілком пристойний автомобіль випуску кінця 1990-х років – в Україні така машина буде коштувати мінімум втричі, а то і вчетверо дорожче. Якщо ж мати три-чотири тисячі євро, то можна розраховувати на машину середини 2000-х років. Тут усе, звичайно, залежить від класу авто.
Послуги перегонників обійдуться у тисячу євро. За ці гроші представники фірми підберуть машину, після чого вона реєструється на місцеву фірму, а потім переганяється в Україну і передається покупцю. Права власності на таку машину він не матиме, але представники фірми запевняють, що увесь пакет документів для експлуатації авто в Україні вони надають. Покупця, зокрема, можуть зробити представником тої фірми, тож він їздитиме начебто на “службовій” машині.
Звичайно, керуючи таким авто, потрібно бути готовим до спілкування з правоохоронцями. В YouTube є безліч відео, як автолюбитель доводить правоохоронцям, що має право їздити на машині з іноземними номерами. Причому в багатьох випадках представники МВС відпускають таких водіїв. Але нервів і часу на це потрібно витратити досить багато.
Втім, ціна авто за кордоном підкупляє, тому багато українців заплющують очі на усі можливі ризики. Проте нещодавно на різноманітних форумах автолюбителі почали обговорювати тему, мовляв, “лафа” закінчилася, “фіскали” незабаром труситимуть водіїв на машинах з іноземними номерами, а дорогами в пошуку здобичі нишпоритимуть ледь не каральні загони.
Та виявилося, що пізно боятися: усе це вже давно діє. На відповідний запит Depo.Київ у Державній фіскальній службі відповіли, що представники митниці разом з поліцією проводять спільні перевірки з метою виявлення машин, ввезенних в Україну з порушенням митного законодавства. Навіть є “каральні загони”, про які пишуть на форумах: якщо є необхідність, співробітники ДФС разом з поліцейськими створюють мобільні групи, які відловлюють порушників митного законодавства. Щоправда, у ДФС не уточнюють, чи потрапляють до цього переліку “литовські” чи “польські” автомобілі, які гасають територією України.
Фіскали керуються статтею 481 Митного кодексу, яка регламентує відповідальність за перевищення термінів тимчасового ввезення автомобілів особистого користування. Наприклад, якщо тимчасове ввезення авто прострочене на три дні, то водію машини “світить” попередження або 850 гривень штрафу. Зазвичай багато мешканців Закарпаття та Львівської області користуються так званим правом п`яти днів: купуєш машину десь у Словаччині за значно нижчою ціною, ніж в Україні, і катаєшся собі. Єдина проблема – кожні п`ять діб потрібно виїжджати за територію України. Але ця “фішка” підходить лише для мешканців західних областей України, адже, наприклад, киянину потрібно буде проводити у дорозі усе життя, щоб дотримуватися цих “п’ятиденних” хитрощів
Якщо протягом року водія знову зловлять на вищезазначеному правопорушенны, то на цей раз штраф буде вже 5,1 тис. гривень. У таку ж саму суму обійдеться перевищення термінів тимчасового ввезення у 3-10 днів. Якщо ж прострочення більше, ніж на 10 діб, штраф складе вже 17 тис. гривень.
Але найжахливіша лякалка від фіскалів – 485-та стаття Митного кодексу. Її застосують, коли встановлено факти використання авто, що перебуває у митному режимі “тимчасове ввезення”.
Якщо водієві “шиють” цю статтю, то штраф може скласти 300% від несплаченої суми митних платежів. Але тут є дуже суттєвий нюанс: з початку року в Україні діє заборона на ввезення автомобілів старших 2010 року. Тобто автомобіль, скажімо, 2006 року ніхто не розмитнить. Тому невідомо, як будуть стягувати штраф за машину 1999 року, зареєстровану у Польщі, адже розмитнити її неможливо.
Якщо ж автомобіль, що ввезений в Україну, не доставляють до митних органів для розмитнення, людину, що його ввезла, можуть оштрафувати на 8,5 тис. гривень.
До речі, деякі фірми, що переганяють в Україну “польські” та “литовські” машини, одразу попереджують своїх клієнтів, щоб вони готували саме ці 8,5 тис. гривень. Мовляв, просто заплатіть цей штраф і катайтеся собі далі.
З усього цього можна зробити висновок, що ніяких особливих нововведень для людей, що експлуатують машини на іноземних номерах, немає. Самі фіскали підтверджують, що вже проводять перевірки нерозмитнених авто, а от на форумах автолюбителі дискутують про те, що “литовські” машини будуть “бомбити” лише з початку листопада. Хто і де знайшов таку інформацію, невідомо. У тому ж Інтернеті є відео ще за 2013 рік, де тодішні “даішники” разом з митниками “трусять” машини на іноземних номерах.
Post a Comment