Header Ads

 Борис Болотов

Направо — на «червоний»: Правила для українських водіїв знову міняють!

Підготовлені нові зміни законодавства: ще не всі крапки над «i» розставлені по питанню кругового руху та пріоритетності на таких перехрестях, як в той же закон «Про дорожній рух» готується наступна правка, при чому – прямо під свіжим абзацом про перевагу транспортних засобів на «кільцях».  Сообщает http://de-facto.cc







Американський «Turn on red»

Автори нового законопроекту №6443 «Про внесення змін до Закону України “Про дорожній рух” (щодо впровадження світового досвіду в розвантаженні транспортних потоків)» пропонують скористатися успішним американським досвідом, який дозволяє розвантажити дорожній трафік та економити паливо. Згідно з інформацією з пояснювальної записки до документа, у всіх 50 штатах США дозволяється правий поворот на перехрестях, де організовано світлофорне регулювання, при увімкненому червоному (забороняючому рух) сигналі. При цьому є ряд умов: не повинні створюватися перешкоди іншим учасникам дорожнього руху і такий маневр не має бути явно заборонений знаками.

І це не весь досвід від американців, який законодавці планують перенести до нас. У 37 штатах США дозволяється поворот наліво, також при увімкненому червоному сигналі світлофора, якщо це не створює перешкод для інших учасників дорожнього руху. Щоправда, лівий поворот «на червоне» можливий тільки при виїзді з дороги з одностороннім рухом на таку ж дорогу.

В тестовому режимі на окремих перехрестях в Україні схема «turn on red» вже працювала кілька років, але тільки при наявності додаткового знака із зеленою стрілкою, встановленої на одному рівні з червоним сигналом світлофора.

Як зміняться правила для українських водіїв, якщо законопроект №6443, пройшовши всі необхідні етапи, стане законом?

Поворот направо: на перехресті при увімкненому червоному сигналі світлофора водієві буде дозволено здійснити поворот направо з крайньої правої смуги руху за умови, якщо він не створить перешкоди транспортним засобам і пішоходам, що рухаються з інших напрямків.

Поворот наліво: при увімкненому червоному сигналі світлофора водієві буде дозволено при виїзді з дороги з одностороннім рухом здійснити поворот ліворуч з крайньої лівої смуги руху за умови, що на перехрещуваній дорозі також організовано односторонній рух транспортних засобів.

Ці положення не будуть застосовуватися у випадках, якщо такі маневри можуть створювати перешкоди іншим транспортним засобам і пішоходам та/або будуть суперечити дорожнім знакам або дорожній розмітці.

Як щось змінити, не ускладнюючи водночас?

В цілому, описана ініціатива має право на життя. Приведення всіх правил по всій країні до єдиного стандарту призведе до зниження аварійності, кількості непорозумінь з поліцією, та й просто до підвищення комфорту на дорогах. З видимих проблем – нардепи взялися за те, що їм ближче – закони, які вони, власне, і уповноважені змінювати. Правила дорожнього руху – підзаконний акт (постанова Кабміну), і поділ механіки дії в одній сфері на законний і підзаконний акт завжди веде до збільшення різного роду «нестиковок».






Крім того, для оперативного внесення змін в закон потрібне виконання цілого ряду умов – створення законопроекту, обробка його в комітетах ВР, голосування, яке можливе тільки під час пленарних засідань, певна кількість голосів… В підзаконний же акт внести правки можливо всього за кілька годин, а чинності вони набудуть після публікації в офіційному виданні – тобто на все піде 2-3 дні, а не тижні чи місяці.

У будь-якому випадку, реформувати правила треба, – тим більше, базуючись на успішному досвіді розвинених країн. Але при цьому законодавцям варто було б прийняти однозначну позицію: перемістити ПДР на рівень закону, об’єднавши з законом про дорожній рух, як, наприклад, запропоновано у законопроекті №5184, або ж рекомендувати КМУ вносити необхідні поправки в «свою» постанову «Про Правила дорожнього руху». Водіям, поліцейським, адвокатам, суддям та всім іншим зацікавленим сторонам при наявності одного закону буде набагато простіше орієнтуватися в своїх правах та обов’язках, не збираючи по абзацу інформацію з маси документів різного рангу.
На платформі Blogger.